onsdag 18 januari 2023

Etiskt prov

En ledande centerpartist i Uddevalla kritiserar mig för att jag anser att de prokurdiska aktivisterna i Sverige medvetet saboterar Sveriges säkerhet. Då vi bägge är rotarymedlemmar hänvisar han till Rotarys ”Fyrfrågeprov” och tipsar mig om att använda det som etisk vägledning - möjligen för att han anser att jag inte gör det med mina åsikter.

Då får jag väl pröva den etiska vägledningen och svara på de fyra frågorna.

1. Är det sant ?                                                                                                           

Ja

2. Är det rättvist mot alla som berörs ?                                                                    

Ja

3. Skapar det samförstånd och bättre kamratskap ?                                                             

Ja

4. Är det till fördel för alla berörda?

Ja

Det är inte lätt att vara centerpartist i dessa dagar, då den breda mitten blivit så smal att de inte ens själva ryms i den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Upprepade misstag ren dumhet

 Sverigedemokraterna har en utvecklad förmåga att få uppmärksamhet och röster. Partiet lyckas utmana etablissemanget, trots att det nu är en...