måndag 31 juli 2023

Såg det komma

Samhällsbyggnadsförvaltningen i Uddevalla kommun har problem. Enligt uppgifter i lokaltidningen Bohusläningen har 57 av 480 tjänstemän slutat de senaste ett och ett halvt åren.

Medarbetare vittnar om dålig stämning, rädsla och tystnadskultur. Toppstyrning och osynlig ledning. Ifrågasättanden medför bestraffning och den som håller med belönas.

Således uppenbara brister i ledarskapet. Jag erinrar mig att när den nuvarande förvaltningschefen tillsattes bakom ryggen på nämndens presidium var vi några (jag var förste vice ordförande) som önskade se ytterligare kandidater då vi ansåg att urvalet var otillräckligt.

För det blev jag uthängd i medierna. Det är frestande att påpeka ”vad var det jag sa”, men det gör jag inte av hövlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Upprepade misstag ren dumhet

 Sverigedemokraterna har en utvecklad förmåga att få uppmärksamhet och röster. Partiet lyckas utmana etablissemanget, trots att det nu är en...